sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Pandan wow-efekti

Yritän käydä viikonloppuisin aina vähän eri paikoissa hakemassa mättösapuskaa. Tähän nykyiseen elämänmuutokseen näyttää hyvinkin sopivan se, että viikonloppuisin voi syödä itsensä ihan jumiin. Silti paino on tippunut kahdeksan kiloa joulukuusta.

Kävin nyt toista kertaa Littoisissa olevassa A-Pandassa. (Muistaakseni se oli viimeksi pelkkä Panda.) Se on mukavasti kotimatkalla, jos sattuu tulemaan töistä kotiin. Tilasin töistä lähtiessäni kebabin Aurajuustokermaperunoilla ja Americana pizzan perhekokoisena. En aikonut syödä niitä yksin, vaan pizza oli tarkoitus jakaa. Jakamista tuli vähän enemmän.

Tilasin tuolta nyt toista kertaa. Taannoinen ensimmäinen kokemus oli ihan positiivinen. Varsinkin kebabliha maistui erinomaiselta. Nytkin kebab oli parasta antia.

Kun pääsin paikan päälle, sain tietää, että olivat Pandassa vahingossa paistaneet normaalikokoisen pizzan. Olivat kuitenkin huomanneet sen itse ja perhekokoinen pizza oli jo paistumassa.

Kun sain tilaukseni, siihen kuului myös se vahingossa paistettu pizza, kun jouduin pari minuuttia odottamaan. Toinen pizza tuli siis kaupan päälle.
WOW!
Eihän minulle olisi edes tarvinnut kertoa, että paistoivat ensin väärän pizzan, saati antaa sitä minulle. Ikinä koskaan missään ei ole käynyt näin. Ei edes silloin, kun olen saanut väärän tilauksen ja ilmoittanut siitä ravintolaan. Koskaan en ole saanut Suomessa mitään hyvitystä. Tosin en ole sitä odottanutkaan, paikallisen käytännön mukaan.

Olikohan kyse siitä, että kyseisen Pandan työntekijät eivät olleet syntyperäisiä suomalaisia?

Ainakin kokemus Pandasta on ollut huomattavasti parempi, kuin toisessa pizzeriassa Littoisissa, jossa lopetin käymästä, kun kaikki kermaperunat olivat aina loppu, kun soitin.

WOW-efektiin kannattaa pyrkiä asiakaspalvelussa. Helpoin tapa on aina luvata vähemmän, mitä pystyy toimittamaan. Pyrkimyksestä ei kannata kuitenkaan tehdä väkinäistä, sillä sekin paistaa helposti läpi. Pienetkin yllätykset voivat tehdä asiakkaaseen suuren vaikutuksen. Hän voi jopa kirjoittaa siitä blogissaan tai statuksessaan.

Millä tavalla sinä pyrit WOW!-efektiin? Tarjoatko poikkeavan hyvää palvelua? Ovatko puitteessi poikkeuksellisen mahtavat? Kuinka usein asiakkaasi käyttävät yrityksestäsi puhuessaan sanaa yllätys, positiivisessa mielessä?

Mikä sai sinut viimeksi sanomaan WOW?

[ Aiheeseen liittyen: Keittiö on jo kiinni / Hire the American Dream / Roskakuskin yllätysFaneja vai katsojia ]

BTW Pandassa on hieno lattia. Harmi, etten ottanut siitä kuvaa. Jos joku tietää, mistä sellaista lattiamateriaalia saa, kertokaa. Pojat kertoivat sen tulleen Saksasta, mutta eivät tienneet mistä. Tuollainen lattia voisi sopia yhteen amerikkalaistyyliseen kuntokeskukseen loistavasti.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hola ja wow mikä Ipad! Vähän kätsy...